Volkswagen Iroc

29. října 2006 v 16:56 | Klára
Při zvláštní události v Berlíně představil Volkswagen svůj koncept sportovního automobilu s názvem Iroc. Ten se snaží odkázat na původní sportovní kupé VW Scirocco, které mělo svoji premiéru na Ženevském autosalonu před dlouhými 33 lety!

Už jen letmý pohled na zelenou metalízu Viper Green upomíná na Scirocco, které se ve stejném odstínu nabízelo v modelové řadě z roku 1976. Stejně jako předchůdce, také Iroc zaujímá svým neotřelým designem. Navíc, s velmi dlouhou střechou a strmě sklopenou zádí dává najevo nejen svůj agresivní a sportovní vzhled, ale také dostatek prostoru v zadní části vozu, kde snadno najdou své útočiště jak dva dospělí cestující, tak zavazadla.

Co do rozměrů je Iroc oproti původnímu Scirocco nesrovnatelně větší a také současnému modelu Golf všemi směry něco nadělil. Na délku je rozdíl (36 mm), tedy rovných 420 cm, do stran pak Iroc narostl o 50 mm a na výšku měří 138 cm. Rozvor činí 265 cm, ale vaše pozornost bude víceméně patřit 19" diskům z lehké slitiny. Také zbytek designu konceptu Iroc je stejně poutavý. VW se rozhodl použít vzhled, který není u sériových vozů zcela běžný, ačkoliv síťové zformování přední mřížky chlazení jednoznačně odkazuje na Golf GTI. Dalším důležitým rysem jsou schované A-sloupky, které snadno splývají s širokým čelním sklem. Tím bylo dosaženo vskutku impozantního pohledu na přední stranu vozu.

V interiéru se nacházejí 4 plnohodnotná sedadla a relativně prostorný kufr o objemu 300 litrů, který může být složením zadních sedadel zvětšen. Navzdory této praktické věci byl Iroc uvnitř bezpochyby navržen jako sportovní automobil, což mimo jiné podtrhují pětibodové bezpečnostní pásy. Sportovní atmosféru dokládají také ovládací prvky, jimž bezesporu dominuje kaplička řidiče, která je vybavená dvojicí nepřehlédnutelných budíků, které využívají trojrozměrného promítání.

Pod kapotou nalezneme průkopnický zážehový motor TSI, který, jak známo, využívá systému dvojitého přeplňování pomocí kombinace mechanického dmychadla (pro nízké otáčky) a turbodmychadla poháněného výfukovými plyny (pro zátah ve vysokých otáčkách). Ačkoliv tento agregát v současnosti nabízí výkon 170 koní, Volkswagen tvrdí, že není problémem jej dohnat až na hranici 210 koňských sil. Tím by byly zajištěny sportovní vlastnosti vozu. S těmi jde ruku v ruce samozřejmě podvozek, ale pokud by byl minimálně stejně dobrý, jako ten v GTI, nebylo by co řešit.

Koncept Iroc je přesto kombinací částečné praktičnosti a potěšení z jízdy. K tomu je nutné si připočítat neotřelý design a dost možná i přijatelnou cenu. Jak se zdá, ta bude výhledově pro realizaci konceptu Iroc rozhodující minimálně z toho důvodu, že si VW od konceptu slibuje stejně grandiózní úspěch, jakého dokázal s původním lidovým sporťákem Scirocco. Toho se vyrobilo okolo půl milionu vozů a vznikl ve dvou generacích. Dost možná za to tehdy mohl design od Giorgetta Giugiara, ale současný koncept Iroc je neméně přitažlivý. Navíc, Volkswagen by mimo svého kupé-kabrioletu EOS potřeboval minimálně ještě jeden sportovněji založený vůz, čímž by zaplnil i tu poslední díru ve své nabídce.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

O čem bych měla víc psát?

Kultura 7.5% (11)
Zajímavosti 10.2% (15)
Zábava 46.3% (68)
Auta a vše co k nim patří 9.5% (14)
Všechno dohromady 8.8% (13)
Líbí se mi to takové jaké to je 17.7% (26)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama